Det er ikke fordi jeg havde det helt store forhold til Marcia Lucas inden jeg begyndte at lave den her lille film blog. Men jo mere jeg har læst og undersøgt om “Stjernekrigen”, er det gået op for mig at hun har haft ret stor indflydelse på at de første film blev så gode.
Der var et “ordsprog” på produktionen, at George Lucas har hjernen og Marica var hjerte bag “Stjernekrigen”. Det var hun vist ikke selv helt enig i. Men hun er i hvert fald skyld i mange af de menneskelige og hjertelige ting der er med. Så som det lille “kys for held” før Luke og Leia svinger over til den anden afsats inde i Dødsstjernen.
Men vigtigst af alt, så var hun en som kunne fortælle George Lucas når der var ting der ikke virkede, og han lyttede til hende. Helt klart noget der har manglede på de tre prequel film han lavede senere.
Hun er også skyld i at Marion er med i slut scenen i “Jagten på den Forsvundne Skat”, hun var ellers bare blevet “glemt” i slutningen. Men hendes argument var at der ikke var nogen følelsesmæssig afrunding på filmen. Så derfor optog Steven Spielberg slutscenen med Marion og Indiana Jones der går sammen ned af trappen.
Hun stoppede desværre sin klipper karriere efter sin skilsmisse med George i 1983. Det kunne ellers have været spændende at se hvilke film hun ellers ville have bidraget til.
God rejse Frøken Lucas
– og tak for bidraget til galaksen langt langt væk –
Nævneværdige film
- Stjernekrigen
- Sidste Nat Med Kliken
- Taxi Driver









