Original titel

Mononoke-hime

Handlingen.... kort!

Da den unge kriger Ashitaka, bliver bidt af en dæmon, må han drage ud i verden for at finde en kur. på sin tur bliver han draget ind i en konflikt mellem en minelandsby og en ulve prinsesse. Og det visser sig at det nok også er derfra dæmonerne kommer. Nu er det op til den unge krigen at stoppe konflikten får det er for sent.

Mit syn på sagen

Elsker historien og budskabet om at vi skal leve i samhørighed med naturen, for der er nogle vilde konsekvenser hvis vi ikke gør, for både den og os. Og så er der vores helt, som ikke bare vælger de gode/rigtige’s side, men netop prøver at for dem til at leve i samhørighed.

Det er min favorit Miyazaki film, og en du bestemt ikke må snyde dig selv for. Men man skal nok lige holde de lidt mindre børn væk, for den kan godt være lidt voldsom for de mindste.

Jeg så den på...

En dansk tekstet udgave i Gloria .

Rulletekst

Instruktør:
Manuskript: Hayao Miyazaki

Fotograf: Atsushi Okui

Klipper:

Musik:


Yoji Matsuda : Ashitaka (stemme)

Yuriko Ishida : San / Kaya (stemme)

Yuko Tanaka : Eboshi Gozen (stemme)


| 133 min |

Trailer

De fem stjerner

  • Skuespillet
  • Det visuelle udtryk
  • Lydsiden
  • Opfindsomheden
  • Underholdnings værdien
Overall
4.7

Kan jeg anbefale den?

Jeps, bedste Miyazaki film hvis du spørger mig.